Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Április 1-jével elvileg lejárt a gödöllői képviselőtestület és az Országos Orvosi Ügyelet Nonprofit Kft. között 2018-ban létrejött szerződés, ami szabályozta a Szabadság tér 3. szám alatti épületben megvalósuló központi orvosi ügyeleti ellátást a városban.
A döntéshozók – beleértve a rendszerhez korábban csatlakozott szadai, isaszegi és mogyoródi településvezetést is – közbeszerzést írtak ki a kötelező közszolgáltatás ellátására alkalmas szolgáltató kiválasztása érdekében. Az ajánlattételi felhívásra egyedüli kandidálóként az eddigi szolgáltatóval megegyező című debreceni székhellyel rendelkező, 2020 nyarán alapított Központi Háziorvosi Ügyelet Egészségügyi Szolgáltató Kft. jelentkezett. Miután a cég pályázata megfelelt a követelményeknek, eldőlt, hogy további két évig, vagyis: 2023. május 31-ig ők látják el az orvosi ügyeletet Gödöllőn.
Hogy mennyiért? A szolgáltatást igénybe vevő települések irányítói azzal kalkuláltak, hogy két évre cirka 184 millió forintos kiadással jár majd a szolgáltatás finanszírozása. Ezzel szemben a gazdasági társaság közel 191,3 millió forintos ajánlatot tett, ami havi szinten megközelítőleg 8 millió forintos kiadás. Ebből az állam (NEAK) 5,2 millió forintot áll, az önkormányzatoknak 2,8 millió forintot kell kiegészítésképpen hozzáadniuk. A Gödöllőre eső rész – lakosságszám-arányosan – kevéssel több mint 1,6 millió forint (49 forint/fő) havonta.