Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Innovázió 1.0 elnevezésű hallgatói innovációs ötletverseny döntőjére került sor április 23-án a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemen (MATE), aminek keretében hallgatók vagy hallgatókból álló csapatok mutathatták be egyedülálló projektjeiket az egyetem megbízott rektora, Gyuricza Csaba által vezetett szakmai zsűri tagjai előtt.
Az első helyezést Gyuris Rita (MATE Budai Campus) Plantprotecting elnevezésű, Instagram felületen működtetett növényvédelmi szaktanácsadói rendszere nyerte el. Az ezüstérmet a MATE gödöllői kampuszának kötelékébe tartozó Miskolczi Dániel (képen) precíziós öntözésre és tápoldatozásra kifejlesztett mobil automata öntözőrendszere kapta, míg a bronzérmet Fodor Szabina (MATE Kaposvári Campus), Coach Pro névre hallgató, személyre szabott mozgástanácsadói alkalmazása érdemelte ki. A legjobb hallgatói ötleteket nagyértékű pénznyereménnyel jutalmazták, továbbá a projektek iránt a vállalati szféra szereplői is aktív érdeklődést mutatnak. Forrás: MATE Médiaközpont