Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Április 24-én, a délelőtti és a délutáni órákban két esetnél is akadt dolguk a gödöllői tűzoltóknak. Az eseményekről és az intézkedésekről Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője tájékoztatta hírportálunkat.
Két személygépkocsi ütközött össze az M3-as autópálya 29-es kilométerénél, Gödöllő közelében. A két gépkocsiban négy felnőtt és egy gyermek utazott, mindannyian önerejükből elhagyták az autókat. Az összetört személygépkocsik forgalmi akadályt okoztak. A gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították és átvizsgálták a járműveket, majd biztosították a helyszínt. A műszaki mentés ideje alatt kisebb torlódás alakult ki az érintett útszakaszon.
Tűz keletkezett egy lakatlan épületben Gödöllőn, a Bajcsy-Zsilinszky utcában. A tűzoltók kiérkezésekor a ház egy ablaka égett, egy helyiségben kisebb tűz volt, az épület füsttel telítődött. A lángokat a gödöllői hivatásos tűzoltók eloltották, majd átvizsgálták és átszellőztették az ingatlant. Fotók: PMKI Gödöllő HTP