Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A gödöllői képviselőtestület tagjainak döntése értelmében 2015 márciusa óta ugyanaz a vállalkozó, Szepesi Zoltán láthatja el a nem közművel összegyűjtött háztartási szennyvíz begyűjtésére, elszállítására és ártalmatlanítására vonatkozó kötelező feladatot a város közigazgatási területén.
És így lesz ez a következő öt évben is, miután Gémesi György polgármester a veszélyhelyzetben ráruházott feladat- és jogkörénél fogva – pályázat lefolytatását követően – döntött az önkormányzat és a felhívásra egyedüliként ajánlatot adott vállalkozó közötti közszolgáltatási szerződés 4+1 évvel történő meghosszabbításáról.
Ami a díjakat illeti, az alapdíj mértéke havi, nettó 450 forint/ingatlan (bruttó 572 forint/hó/ingatlan). A köbméterenkénti ürítési díj nettó összege 2.646 forint (bruttó 3.360 forint/m³), ami az eddig alkalmazott mértékhez képest 8 százalékos emelkedést jelent. Gödöllőre vetítve, 290 ingatlannal és 2 ezer köbméter szennyvíz mennyiséggel számolva, a vállalkozó éves szinten bruttó 8,7 millió forintos bevétellel kalkulálhat. Saját bevallása szerint a kiadások kevéssel több mint 7,1 millió forintra rúgnak, így a város bizonyos részeit érintő szolgáltatás bruttó 1,6 millió forint körüli éves pluszt eredményez a vállalkozó számára.