Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Szalagkorlátnak ütközött egy személygépkocsi április 16-án, a délutáni órákban az M31-es autóút 9-es kilométerénél, Gödöllő közelében. A gépkocsiban egyedül a sofőr utazott, aki önerejéből elhagyta az autót, az összetört személygépkocsi azonban forgalmi akadályt okozott. A gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították és átvizsgálták a járművet, majd megszüntették a forgalmi akadályt – tudatta hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: PMKI Gödöllő HTP