Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Sok mindent elárult a két csapat jelenlegi formájáról, hogy a gödöllőiek a 4., a vendég veresiek pedig a 12. helyen álltak a regionális rangadó előtt a tabellán. Az is a tavasszal száz százalékos házigazdák győzelmi esélyét táplálta, hogy a vizitálók ebben a bajnoki idényben nem nyertek mérkőzést idegen környezetben. A papírforma azonban akkor ér valamit, ha az a gyakorlatban beteljesül.
A gödöllői mérkőzés a hazaiak számára ékes példája volt annak, hogy az esélyesség semmit nem ér, ha nincs hatékony támadójáték, és a rivális egyetlen, valamire való helyzetét gólra váltja. Nos, ez történt, mert a veresiek a 44. percben betaláltak, és ezzel – a 2020/2021-es bajnoki évadban először – idegenben szereztek három pontot.
Pest megyei I. osztályú bajnokság, 19. forduló: Gödöllői SK – Veresegyház VSK 0-1 (0-1) Tizenhat mérkőzés alapján a Gödöllői SK csapata 31 ponttal, 25-15-ös gólkülönbséggel a tabella 5. helyén áll. Következik: CSO-KI Sport – Gödöllői SK március 20., szombat 15 óra. ZÁRTKAPUS!
További, gödöllői érdekeltségű mérkőzés:
Pest megyei III. osztályú bajnokság, Északi-csoport, 16. forduló: Csomádi KSK – Gödöllői EAC 3-1 (1-1) Gödöllői góllövő: Bartos Benedek. A GEAC együttese 23 ponttal, 29-26-os gólkülönbséggel a csoport tabellájának 7. helyezettje.