Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Megeshet, hogy a gödöllői rendőröknek köszönheti az életét, az a 67 éves férfi, akire január 18-án, az esti órákban a palotakerti HÉV-megálló közelében található, romos, használaton kívüli vasúti szerelőcsarnokban találtak rá.
A police.hu oldalon közzétettek szerint a járőrök a zord időjárás miatt ellenőrizték a város azon helyeit, amikről tudták, otthontalanok gyakorta látogatják. A 67 éves fagyoskodó, lakcím nélküli férfi a földön összekuporodva feküdt, mert – elmondása alapján – egy korábbi elesés miatt fájt a lába. Az egyenruhások – amíg az orvosi segítségre vártak – pokróccal betakargatták, meleg teával megitatták és vigyáztak a férfire, akit a mentők kórházba szállítottak.