Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Felborult egy személygépkocsi január 6-án, a délelőtti órákban, Gödöllő közelében. A gépkocsiban egyedül a sofőr utazott, aki könnyebb sérüléseket szenvedett, de önerejéből képes volt elhagyni az autót – tudatta hírportálunkkal Csámpai Attila. A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője hozzátette: a helyszínre riasztott gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították és átvizsgálták a járművet, majd biztosították a helyszínt. Fotó: PMKI Gödöllő HTP