Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Személyautó és egy kisbusz ütközött össze október 5-én, a délutáni órákban az M3-as autópálya 38-as kilométerénél, Bag közelében. A buszban kilencen utaztak, az összetört autók forgalmi akadályt okoztak. A gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították és átvizsgálták a járműveket, majd megszüntették a forgalmi akadályt (felső kép).
A baleset, illetőleg az annak következtésben elkezdődött műszaki mentés miatt kisebb torlódás alakult ki az autópálya érintett szakaszán. A helyszínre igyekvő tűzoltók egy másik esettel is szembesültek, miután az autópálya 36-os kilométerénél egy mikrobusz az oldalára borult (alsó kép). A gödöllői hivatásos tűzoltók itt is tették a dolgukat: áramtalanították és átvizsgálták a járművet, majd folytatták vonulásukat a 38-as kilométernél történt balesethez – tudatta hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotók: PMKI Gödöllő HTP