Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Pest megyei felderítők biztosra mentek, és szeptember 23-án, a délutáni órákban megvárták a megfelelő alkalmat, majd – miután a célszemély lerendezte erdőkertesi ügyfelét – lecsaptak. A gödöllői panelházaknál sétáló, mit sem sejtő férfi egy pillanat alatt ledermedt, amikor a civil ruhás nyomozók megszólították és egyértelműsítették jövetelük célját. Lassan hátrálva és jobbra balra tekingetve próbált volna menekülési útvonalat találni, de azok blokkolásáról a rendőrök időben gondoskodtak. A földre vitt férfit megbilincselték, szatyrában 261 gramm, eladásra szánt, zacskókba porciózott, kábítószergyanús fehér port találtak. Házában kutatást tartottak, digitális mérleget, többszáz önzáró tasakot, kábítószergyanús tablettákat, valamint több mint 500 gramm kábítószergyanús – az előzetes vegyész-szakértői vélemény szerint kokaint és amfetamint - fehér port foglaltak le.
Kihallgatásán a férfi nem tett panaszt a gyanúsítás ellen, a terhére rótt bűncselekményt beismerte, érdemi vallomást azonban nem tett. Az időközben letartóztatott 34 éves N. Zoltán ellen kábítószer-kereskedelem bűntettének megalapozott gyanúja miatt a további eljárást a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság Vizsgálati Osztálya folytatja le. Forrás: police.hu