Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Április 23-tól napszakonként visszatérően, elsősorban a délutáni és esti órákban maszkot viselő rendőrök ellenőriznek a H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonalon. Teszik ezt a közrend fenntartása és az utasok biztonsága érdekében.
A három szervezet (MÁV, Budapesti Rendőr-főkapitányság és Pest Megyei Rendőr-főkapitányság) közötti megállapodás szerint – a MÁV-HÉV rendészei mellett – Gödöllő és Kistarcsa között a gödöllői, míg Kistarcsától Cinkota megállóig a fővárosi egyenruhások jelenlétét tapasztalhatják az utasok. Forrás: police.hu