Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kigyulladt egy családi házzal egybeépített negyven négyzetméteres garázs május 16-án, az éjszakai órákban Erdőkertesen, a Géza utcában. A tűzoltók kiérkezésekor a garázs már teljes egészében égett, a tűz átterjedt a főépület tetőszerkezetére (képen) és két helyiségére is. A keletkezett anyagi kár ugyan számottevőnek mondható, de személyi sérülés – szerencsére – nem történt. A tüzet a gödöllői és az aszódi hivatásos tűzoltók oltották el, akik a lángok ártalmatlanítását követőn átvizsgálták a kiégett épületeket – tájékoztatta hírportálunkat Csámpai Attila, a Pest megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: PMKI Gödöllő HTP