Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Néhány nappal ezelőtt a kora tavaszból a nyárba, egészen pontosan a Dél-afrikai Köztársaságban található Potchefstroomba utazott a Gödöllői EAC két kiváló atlétája, a főként a 400 méteres síkfutásban jeleskedő Nádházy Evelin és Deák Nagy Marcell. A szövetség honlapján közzétett beszámolóból – mások mellett – kiderül, hogy edzőjük, Karakas Józsefné is elégedett a felkészülés feltételeivel: - Minden a legnagyobb rendben van. A szálloda és az idő nagyon jó, a pálya és erősítőterem kiváló. Versenyzőim, egészségesek, keményen edzenek. Nagyon jó a hangulat, sikeres a tábor – fogalmazott Jutka néni. Fotó forrása: masz.hu