Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Februári tanácskozásukon szándéknyilatkozatot fogadtak el a gödöllői képviselőtestület tagjai arról, hogy az önkormányzat együttműködő partnerként aktívan részt kíván venni az Országos Vízügyi Főigazgatóság, mint főpályázó által vezetett, a LIFE Program - Környezetvédelem Alprogramja keretében megvalósuló „Meder fenntartási jó gyakorlat integrált vízgyűjtő-gazdálkodási szemléletű fejlesztése” elnevezésű LIFE IP MEDER projektben.
A pályázatban két olyan, megvalósítani tervezett beruházás van, ami érinti Gödöllőt. Az egyik egy gyökérzónás utótisztító, amit a szennyvíztisztító telep melletti önkormányzati tulajdonú területen alakítanának ki annak érdekében, hogy javuljon a Gödöllő-Isaszegi tórendszer vízminősége, illetve növekedjen a vízmennyisége. A másik fejlesztés egy záportározó létesítése a Rákos-patak szilháti mellékágán (Kazinczy Ferenc és Kornya Mihály utcák között), ami biztosíthatná a városközpont kiöntési kockázatának csökkentését.
Az együttműködés a csaknem 18,5 millió eurós (mintegy 5,9 milliárd forintos) összköltségvetésű pályázat támogatása (60%-os intenzitás) esetén valósul meg, és a támogatási szerződés aláírásának napjától legkésőbb a LIFE IP MEDER projekt 2029. december 31-ig tervezett befejezéséig szól.