Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Vasúti jelzőlámpának ütközött egy személygépkocsi február 25-ére virradóra Gödöllőn, a Dózsa György úton, a Szabadság téri kereszteződésben. A gépkocsiban egy ember utazott, ő könnyebb sérüléseket szenvedett. A gödöllői hivatásos tűzoltók – a mentőkkel közösen – kézi erővel emelték ki a roncsból a sérült embert. Ezt követően a tűzoltók áramtalanították és átvizsgálták a járművet – tudatta hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: BM OKF médiaszerver/PMKI Gödöllő HTP