Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Lesodródott az útról, árokba hajtott és fának csapódott egy személygépkocsi január 18-án, a reggeli órákban, Őrbottyán határában. Az autóban egyedül a sofőr utazott, aki súlyos sérüléseket szenvedett. Olyannyira, hogy önállóan képtelen volt a gépkocsit elhagyni. A gödöllői és a váci hivatásos tűzoltók kézi erővel kiemelték a sofőrt a roncsból, hogy a mentőknek átadhassák. Ezt követően áramtalanították és átvizsgálták a járművet – közölte hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotók: PMKI Vác HTP