Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Csatlakozva a nem kormánypártiak által „rabszolgatörvénynek” titulált jogszabály elleni országos megmozdulásokhoz, Gödöllőn is félpályás útlezárással tiltakoznak civilek és ellenzéki pártok képviselői, aktivistái és szimpatizánsai január 19-én, szombaton.
Az Álljon le az ország! elnevezésű mozgalom részeként lezajló esemény szervezője Lengyel Szilvia, az LMP korábbi országgyűlési képviselője, aki érdeklődésünkre elmondta, hogy a gyülekező 9.30 órától lesz a Művészetek Háza épülete melletti parkolóban, a figyelemfelhívó demonstráció pedig 10 órakor kezdődik és előreláthatólag egy órán át tart. A rendőrség által biztosított tiltakozás a Szabadság út forgalmát lassíthatja, méghozzá a Szabadság tér és a Táncsics Mihály utca közötti szakaszon, Budapest irányába (képen).