Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Tűz keletkezett egy százhúsz négyzetméteres családi ház pincéjében január 4-én, a délutáni órákban Isaszegen, a Bercsényi utcában. A tűzoltók kiérkezésekor a hatvan négyzetméteres pince már teljes egészében égett. Személyi sérülés nem történt. A gödöllői és a fővárosi hivatásos tűzoltók négy vízsugár segítségével oltották el a lángokat, és megakadályozták a tűz továbbterjedését. A tűz következtében a pince, illetve az átjárón keresztül a lakás is füsttel telítődött, az épület ideiglenesen lakhatatlanná vált – közölte hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotók: PMKI Gödöllő HTP