Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Időben és helyesen jelzett egy szén-monoxid-érzékelő december 21-én, a délutáni órákban Gödöllőn, a Pipacs utcában, egy családi házban. Jelzéskor a lakásban hat ember tartózkodott, ők időben, sérülések nélkül elhagyták az ingatlant. A gödöllői hivatásos tűzoltók zárt nyílászárók mellett méréseket végzetek a lakásban és kimutatták a mérgező gáz jelenlétét. A tűzoltók a méréseket követően átszellőztették a helyiségeket, majd biztosították a helyszínt – közölte hírportálunkkal Csámpai Attila.
A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője hozzátette: a mérgezések nagy számban megelőzhetők az alapvető szabályok betartásával, amik a következők: • Gondoskodjon arról, hogy a kéményseprők a rendszeres ellenőrzést elvégezhessék, a feltárt hiányosságok megszüntetésével együtt járó költségeket ne tekintse feleslegesnek, az a biztonság alapfeltétele! • Rendszeres időközönként vizsgáltassa meg, hogy tüzelőberendezései műszaki állapota megfelelő-e! • Körültekintően üzemeltesse tüzelőberendezéseit, mindig gondoskodjon megfelelő levegő-utánpótlásról!