Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
November 19-én kétszer is Dányba riasztották a gödöllői tűzoltókat, akik a délelőtti órákban egy frontális ütközésnél, kora este pedig – sajnos – egy tragikus kimenetelű karambolnál segédkeztek.
A délelőtt, két ember könnyebb sérülésével végződött balesetnél a gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították és átvizsgálták a roncsokat, majd biztosították a helyszínt, és ekkor még nem igazán sejtgették, hogy néhány óra múlva visszatérnek a településre.
Pedig ez történt, hiszen két személygépkocsi és egy kisteherautó ütközött össze Dány határában. Az ütközés következtében egy ember a helyszínen elhunyt, két ember súlyos, egy pedig könnyebb sérüléseket szenvedett, az összetört autók forgalmi akadályt okoztak. A gödöllői hivatásos tűzoltók ennél az esetnél is áramtalanították és átvizsgálták a roncsokat, majd biztosították a helyszínt – tájékoztatta hírportálunkat Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: BM OKF médiaszerver/PMKI Gödöllő HTP