Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Magyar Kupa nyolcaddöntő, 1. mérkőzés: Szent Benedek Balatonfüred RA – Penta-Gödöllői RC 3-0 (18, 19, 21)
Az NB I-es újonc otthonában vágott neki a Magyar Kupa 2018/2019-es kiírása küzdelemsorozatának az értékes serlegért zajló harcban korábban négyszer is ezüstéremig jutott (2011, 2013, 2014 és 2015) gödöllői alakulat. A múlt azonban ezúttal semmit sem jelentett, hiszen a hazai együttes három, csak esetenként küzdelmes, egyébként aránylag sima játszmában diadalmaskodott városunk hatosa felett.
A visszavágót – amin az aranyszett kicsikarásáért 3-0-ra vagy 3-1-re kell nyerni a gödöllői csapatnak – október 31-én, szerdán 19 órától rendezik meg Gödöllőn, a Szent István Egyetem sportcsarnokában.