Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
NB II. Északi-csoport, 4. forduló: Budakalászi SC – Gödöllői KC 29-26 (17-12)
A két csapat eddigi eredményei alapján rangadónak számított a találkozó, amin a csoport tabellájának harmadik helyezettje fogadta a másodikat. A vendéglátás nem igazán sikerült „udvariasra”, miután a budakalászi formáció a kezdeti percektől fogva uralta a játék irányítását a főként támadásban bizonytalankodó gödöllőiek ellen. A mérkőzés második felére némiképp lábra kapott Bartos Gábor társulata, ám a huszáros hajrá ezúttal elmaradt, így a GKC egysége – 14 győzelemből és 1 döntetlenből álló bajnoki veretlenségi szériáját megszakítva – vereséget szenvedett. Városunk csapata legutóbb tavaly december 10-én kapott ki, akkor a Rév TSC diadalmaskodott 20-19-re a Hajós iskola tornacsarnokában. Más kérdés, hogy az idény végén a Gödöllő bajnok lett…
A Gödöllői KC csapata 6 ponttal, 105-99-es gólkülönbséggel a 3. helyen áll a csoport tabelláján. Következik: Gödöllői KC – TFSE október 14., vasárnap 15 óra, Hajós iskola tornacsarnoka. Az ifik 17 órától lépnek pályára.