Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
NB II. Északi-csoport, 1. forduló: Gödöllői KC – Rákosmenti KSK 27-22 (14-11)
Bajnoki címvédőként vágott neki a 2018/2019-es pontvadászatnak a gödöllői társulat, amelynek személyi összetétele számottevően nem változott a nyár folyamán. Bartos Gábor csapatának az újonc, a Budapest-bajnokság első osztályát megnyerő Rákosmenti KSK egysége jutott a nyitó fordulóra.
Az idény eleji döcögő forma egy kicsit rányomta a bélyegét a találkozó színvonalára, a hazai siker azonban nem forgott veszélyben. A támadásban és védőmunkában is hatékonyabb gödöllőiek már az első játékrészben megnyugtató előnyhöz jutottak, amit gondosan megőriztek a végső dudaszóig. A Gödöllői KC csapata 2 ponttal, 27-22-es gólkülönbséggel a 3. helyen áll a csoport tabelláján.