Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Szeptember 1-jétől megváltozik a HÉV jegyvásárlási rendszere, a Budapest közigazgatási határán kívüli megállókban csak előre megváltott kiegészítő jeggyel vagy bérlettel lehet felszállni a szerelvényekre. A főváros közigazgatási határán belüli felszállás esetén nincs változás.
A MÁV-HÉV és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) MTI-hez eljuttatott közleménye szerint, aki nem vált előre kiegészítő jegyet, azt a vonaton már csak pótdíj fizetése mellett veheti meg. Olyan, közigazgatási határon kívül eső megállónál felszállva (például: Gödöllő, Palotakert), ahol nincs pénztár vagy jegy- és bérletkiadó automata, továbbra is pótdíjazás nélkül lehet megvenni a jegyet a HÉV-en. Az ellenőrök szeptember végéig még nem büntetnek, de felhívják a figyelmet a kötelező elővételi jegyvásárlásra. Forrás: MTI