Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Teljes egészében égett egy családi házzal egybeépített hatvan négyzetméteres garázs és műhely augusztus első napján, a délutáni Gödöllőn, a Blaháné úton. A tűzoltók kiérkezésekor a műhelyben álló gépkocsi is lángra kapott már, de személyi sérülés szerencsére nem történt. A gödöllői hivatásos tűzoltók három vízsugár segítségével oltották el a lángokat, és sikeres beavatkozásukkal megakadályozták a tűz továbbterjedését – tájékoztatta hírportálunkat Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: PMKI Gödöllő HTP