Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
NB II. Északi-csoport, 20. forduló: TFSE – Gödöllői KSE 29-39 (17-21)
Ahhoz, hogy versenyben maradjon a csoportbajnoki címért, mindenképpen nyernie kellett a gödöllői csapatnak az április utolsó szombatján, matiné időpontban lezajlott összecsapáson. Nem is bízták a véletlenre a dolgot Bartos Gábor tanítványai, akik pazar támadójátékuknak köszönhetően mindvégig ellenőrzésük alatt tartották a sokgólos találkozó eredményének alakulását és végkimenetelét.
A Gödöllői KSE csapata 31 ponttal, 568-491-es gólkülönbséggel a 2. helyen áll a csoport tabelláján. Következik: Gödöllői KSE – Solymári SC május 6., vasárnap 15 óra, Hajós iskola tornacsarnoka. Az ifik 17 órától lépnek pályára.