Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Elgázolt egy embert a Budapest-Gödöllő vonalon közlekedő HÉV január 10-én, a hajnali órákban Kerepesnél, a nyílt pályán - közölte az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint az elgázolt ember a helyszínen életét vesztette. A gödöllői hivatásos tűzoltókra hárult az a feladat, hogy biztosítsák a helyszínt és segítsenek a holttestet kiemelni a kocsik alól. A szerelvényen utazó három utas nem sérült meg. A tragikus kimenetelű baleset miatt a gödöllői HÉV-vonalon egy vágányon jártak a szerelvények, ezáltal a helyszínelés befejezéséig kisebb késésekkel zajlott a közlekedés.