Újra hallani a gödöllői HÉV „metrósításáról”
Az új esztendő első napjaiban ismét terítékre került a gödöllői HÉV-vonal, valamint a Déli pályaudvar és az Örs vezér tere között utasokat szállító M2-es metró összekötésének lehetősége. Ha minden igaz, rövidesen bemutatják a tanulmányterveket, majd nekilátnak a részletes engedélyezési és kiviteli tervek kidolgozásának, hogy előreláthatólag 2020-ban megkezdődhessen a fejlesztés.
Úgy tudni, hogy a tanulmánytervben öt részre bontották a teljes – új szerelvények vásárlása nélkül 300 milliárd forintot meghaladó ősszegre taksált – projektet. Első körben a metró és a HÉV összekötése valósulna meg az Örs vezér terén, aminek következtében a metró Cinkotáig jutna el (erre a célra 110 milliárd forinttal számolnak), majd mintegy 125 milliárd forintból új szárnyvonal létesülne Rákoskeresztúrra. Ezen feladatok előkészítésére 2,4 milliárd forintot különítettek el, a kivitelezésre pedig uniós forrást remélnek. A harmadik fázis a HÉV Cinkota és Gödöllő közötti szakaszának átépítése lenne, míg a negyedik a csömöri HÉV-ág megújítása. Ötödik ütemként a Hungaroringre tartó szárnyvonal esetleges kiépítése jöhetne szóba. Csakhogy, egyelőre nem jelenthető ki biztonsággal, hogy az utóbbi három elképzelés megvalósítására milyen módon és mikor származna pénzügyi fedezet: a derűlátók szerint csupán a 2021 után induló uniós támogatási ciklusban. Vagyis, lesz még idő bőven zötykölődni a mostani járatokon...
Túl a H8-as jelű gödöllői HÉV-vonal tervezett megújulásán, városunkban is számottevő változással járna a beruházás végrehajtása, mivel a Táncsics Mihály úti csomópontnál megszűnne a vasúti átjáró. Emlékeztetőül álljon itt egy öt évvel ezelőtti történés, amikor lakossági fórumon tájékoztatták az egybegyűlteket a HÉV gödöllői szakaszának átépítési lehetőségeiről.
|
Online kaszinók
Magyarország
Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói
|