Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Árokba csapódott, majd az úttestre visszazuhant és felborult egy személygépkocsi december 15-én, a délelőtti órákban Isaszeg és Pécel között, a két települést összekötő útszakaszon. A személyautóban egy gyermek és egy felnőtt személy utazott, akik könnyű sérüléseket szenvedtek, őket a mentők kórházba szállították. A gödöllői hivatásos tűzoltók átvizsgálták a járművet, majd biztosították a helyszínt – tájékoztatta hírportálunkat Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: BM OKF médiaszerver/PMKI Gödöllő HTP