Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Oldalára borult egy személygépkocsi december 3-án, a déli órákban Szada és Mogyoród települések között. A gépkocsiban ketten utaztak, könnyebb sérüléseket szenvedtek, azonban önerejükből a járművet elhagyni nem tudták. A gödöllői hivatásos tűzoltók kézi erővel a két embert a roncsból kiemelték, hogy a helyszínre riasztott mentők elláthassák őket.
Kis idő elteltével hasonló baleset történt Erdőkertesen, a Vörösmarty utcában, ahol egy terepjáró borult az oldalára. Az autóban egyedül a sofőr utazott, aki könnyebb sérüléseket szenvedett. A gödöllői hivatásos tűzoltók kézi erővel a személyt kiemelték, a mentőknek átadták – közölte hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: BM OKF médiaszerver/PMKI Gödöllő HTP