Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Enyhítendő a gödöllői teremgondokat, illetőleg kihasználva a TAO-rendszer adta lehetőségeket, röplabda-csarnok építését tervezi a Penta-Gödöllői Röplabda Club a városban. Az ország élvonalához tartozó női csapatot, valamint annak utánpótlás bázisát gazdasági társasági formában működtető egyesület arra kérte az önkormányzat tagjait, hogy biztosítsanak alkalmas területet a létesítmény elhelyezésére.
Ez november 23-án egyhangú szavazással megtörtént, a képviselőtestület tagjai egy valamivel több mint fél hektáros (5.441 négyzetméteres), jelenleg közművekkel ellátatlan telket jelöltek ki erre a célra, ami a Táncsics Mihály útról a Széchenyi utcával szemközti – most még – földúton közelíthető meg. A Gödöllő sportját régebb óra figyelemmel kísérők emlékezhetnek rá, hogy az 1980-as évek végén ezen a helyen gyeplabda pályát alakítottak ki.
Az önkormányzati szándéknyilatkozat birtokában a Penta-Gödöllői RC illetékesei nekiláthatnak a pályázat elkészítésének és benyújtásának, az ingatlanhasználat feltételeiről később születik megállapodás az egyesület és a település vezetése között.