Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Október 13-án hetedik alkalommal került képernyőre a TÉRFÉL, a Régió Plusz Televízió és a Gödöllői Hírek közös magazinműsora a sportról, Gödöllő sportjáról, illetve a gödöllői térség sportjáról. Az adás első részében az NB I-ben szereplő Penta-Gödöllői RC életébe pillanthattunk bele. A beszélgetés során – többek között – megtudtuk, hogy formálódik a saját nevelésű játékosok képzését előtérbe helyező „gödöllői modell” a női röplabdásoknál, valamint azt is, hogy megcélozzák a legjobb hat csapat közé jutást a bajnokságban, és a 100 millió forintos nagyságrendben remélt TAO-támogatásnak köszönhetően edzőcsarnok építését tervezik a városban.
A második részben a több évtizedes múltra visszatekintő Domony Kézilabda Sportegyesület prominens képviselőivel folytattunk diskurzust a klub jelenéről és jövőjéről. Mások mellett szóba került, hogy – mind a hölgyeknél, mind a férfiaknál – a Pest megyei bajnokságban való minél eredményesebb helytállás a cél, illetőleg az is, hogy a jelenlegi, kartali „albérlet” helyett érdemes lenne felgyorsítani a tárgyalásokat a település vezetésével egy helyi, a kézilabdának is méltó körülményeket biztosító sportingatlan TAO-s forrásból történő létesítésével kapcsolatosan.