Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Október 6-án hatodszor jelentkezett a TÉRFÉL, a Régió Plusz Televízió és a Gödöllői Hírek közös magazinműsora a sportról, Gödöllő sportjáról, illetve a gödöllői térség sportjáról.
Az első részben a Gödöllői Sport Közalapítvány kuratóriumának elnökével tekintettük át a szervezet közelmúltját és jelenlegi helyzetét, egyetértve abban, hogy a 26 évvel ezelőtti alapítás óta a célok jelentős része megváltozott, ezért elérkezett az idő a tevékenységi körök felülvizsgálatára, újragondolására az éves szinten mintegy 30 millió forinttal gazdálkodó, városi sportingalanokat bérbeadó alapítványnál.
Az adás második részében az utánpótlás-nevelésben élen járó kistarcsai Vízilabda és Úszó Klub (VUK) Sportegyesület mindennapjairól beszélgettünk a technikai vezetővel és az edzővel, akiktől megtudtuk, számos tehetséges, 6-14 éves életkorú gyerek bontogatja szárnyait náluk. Arra is fény derült, nem teszik át székhelyüket városunkba, ha Gödöllőn megépül a versenyuszoda.