Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Utánfutót vontató kisteherautó és két személygépkocsi ütközött össze július 7-én, a délutáni órákban az M3-as autópálya 29-es kilométerszelvényénél, Gödöllő közelében, a Hatvan felé vezető sávban. Az ütközés következtében az utánfutó felborult, az egyik autó a teherautó alá szaladt. A gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították a roncsokat, majd a helyszínelést követően kerekeire állították a vontatmányt, kiszabadították a gépkocsit, és biztosították a helyszínt. A baleset során személyi sérülés nem történt, az autópálya érintett szakaszán torlódás alakult ki – közölte hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: BM OKF médiaszerver/PMKI Gödöllő HTP