Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Villámcsapás következtében kigyulladt a Máriabesnyői Nagyboldogasszony Bazilika ablaka, illetve a faredőnye június 28-án, az esti órákban. Az aszódi hivatásos tűzoltók az égő ablakkeretet eloltották, az épületet átvizsgálták. A tűz nem terjedt tovább, a templomban nagyobb anyagi kár nem keletkezett.
Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője egy másik esetről is tájékoztatta hírportálunkat: tartályos félpótkocsi hátuljának ütközött egy személygépkocsi június 28-án, a délelőtti órákban Kerepesen, a Szabadság út és a Patak utca kereszteződésében. A gépkocsi a vontatmány alá szorult, személyi sérülés nem történt. A gödöllői hivatásos tűzoltók az autót a pótkocsi alól kivontatták, a kifolyt olajat, üzemanyagot felitatták, majd biztosították a helyszínt. A tartályos teherautó húsz köbméter hipokloritot (fertőtlenítőszer) szállított. Az ütközés következtében a tartály nem sérült meg, veszélyes anyag nem került a környezetbe. Fotó: BM OKF médiaszerver/PMKI Gödöllő HTP