Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A police.hu oldalon megjelent hír szerint, június 11-én 8 óra 50 perc körül a 2-es számú főúton, az 52-es kilométerszelvényben egy motorkerékpáros közlekedett Budapest irányából Rétság irányába, amikor egy útkanyarulatban – egyelőre tisztázatlan körülmények között – a járművével az úttesten megcsúszott és a szalagkorlátnak ütközött. A baleset következtében a motorkerékpárt vezető 40 éves gödöllői férfi olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette. A tragikus kimenetelű baleset miatt a forgalom – rendőri irányítás mellett – egy ideig két sávon haladt, az útlezárás a helyszínelést követően, a délutáni órákban szűnt meg.