Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kigyulladt és teljes terjedelmében égett egy harminc négyzetméteres festékraktár június 6-án, a délelőtti órákban Gödöllőn, az Isaszegi úton. A tűz veszélyeztette a szomszédos raktárban tárolt üzemanyagot is. A gödöllői, aszódi és a fővárosi hivatásos tűzoltók három vízsugár segítségével oltották el a lángokat, illetve további egy vízsugárral védték az üzemanyag tárolót. Munkájukat a Pest megyei katasztrófavédelmi műveleti szolgálat irányította. A tűzoltást követően az egységek átvizsgálták és átszellőztették az épületet. Személyi sérülés nem történt – tájékoztatta hírportálunkat Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: BM OKF médiaszerver/PMKI Gödöllő HTP