Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Gémesi György, mi folyik itt, ki ezért a felelős? Ezt kérdést tette fel közösségi oldalán a Fidesz Gödöllő, miután hangot adtak annak az ellenérzésnek, hogy a gödöllőiek egészsége még gyereknapon sem számít. Van egy határ, amiről úgy gondoltuk, hogy nem lehet átlépni. Az azbeszt életveszélyes. Ezért csak rendkívül körültekintően lehet a bontást végezni. Hétvégén több száz gödöllői család járt a belvárosban, fagyiztak a családok, köztük sok gyermek. Azbeszt palát törtek közvetlenül mellettük, mindenféle óvintézkedés nélkül. Ezt a veszélyes anyagot törésmentesen kell bontani. Ezzel szemben kalapáccsal, lapáttal zúzott törmelék hullt a kordonon belülre és kívülre is. A szél hordja az azbeszttel szennyezett port – olvasható a bejegyzésben.