Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A VÜSZI Nonprofit Kft. tájékoztatatása szerint március 1-jétől a Gödöllő Kőrösi Csoma Sándor utcában lévő gyepmesteri telep üzemeltetője megváltozik.
A változást követően a gyepmesteri tevékenységhez kapcsolódó telefonszámok az alábbiak szerint módosulnak: Kóbor ebek bejelentése: (06-70) 648-0200 - naponta 8-20 óráig Gyepmesteri telep: (06-70) 648-0020 - munkanapokon 7-16 óráig Állattetem bejelentés: (06-30) 303-3041 - naponta 8-20 óráig
Fontos tudnivaló, hogy a fenti elérhetőségekben kizárólag a Gödöllő város közigazgatási határain belül történt esetekben intézkednek március első napjától.