Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Két személygépkocsi ütközött össze február 20-án, a késő délutáni órákban Isaszeg és Pécel között, a két települést összekötő útszakaszon. Az ütközés következtében mindkét gépkocsi sofőrje a roncsba szorult. A gödöllői, monori és a fővárosi hivatásos tűzoltók feszítővágók segítségével szabadították ki a beszorult sérülteket, majd átadták őket a mentőszolgálat szakembereinek.
A két sofőr súlyos sérüléseket szenvedett, illetve rajtuk kívül még két embert - akik utasként utaztak az egyik autóban – megfigyelésre a mentők kórházba szállítottak. A műszaki mentés ideje alatt a rendőrség az érintett útszakaszt lezárta, a forgalmat elterelte – tájékoztatta hírportálunkat Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: BM OKF médiaszerver/PMKI Gödöllő HTP