Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A Gödöllői Rendőrkapitányság járőrei november 26-án, az esti órákban az isaszegi vasútállomás előtt hajtottak végre ellenőrzést, aminek során 21 óra körül – a szolgálati járműből kiszállva – rendőri intézkedés alá akartak vonni egy személyautót. A 35 éves sofőr a rendőrök jelzésének ellenére nem állt meg. A járőrök beszálltak a szolgálati autóba és követni kezdték a személygépkocsit, majd néhány perccel később a Petőfi Sándor utcában érték utol. A jármű ekkorra egy villanyoszlopnak ütközött, majd egy kerítésnek csapódott. A baleset következtében személyi sérülés nem történt, anyagi kár keletkezett.
A személyautót vezető K. Zsolt 35 éves isaszegi lakos esetében azonban felmerült, hogy a járművet ittasan vezette, ezért mintavétel céljából az orvosi ügyeletre állították elő. Ellene eljárás indult a Gödöllői Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályán. Ennek során a nyomozóhatóság szakértők bevonásával vizsgálja az eset körülményeit – adta hírül a police.hu.
Az esettel kapcsolatosan Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője elmondta: a gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították a roncsot, majd biztosították a helyszínt. Az összetört jármű elszállításáról a rendőrség gondoskodott. Fotó: BM OKF médiaszerver/PMKI Gödöllő HTP