A gödöllői képviselőtestület tagjai a május 22-én lezajlott tanácskozásukon vitatták meg a település előző évi gazdálkodásáról szóló beszámolót. A várost irányító grémium május 11 igen szavazattal (lokálpatrióta klubos képviselők és Kovács Barnabás – TEVE Egyesület) és 3 tartózkodással (GDL Pelikános képviselők) elfogadta azt a határozati javaslatot, amit Gödöllő 2024. évi zárszámadásával kapcsolatosan a döntés-előkészítők megfogalmaztak.
Akárcsak tavaly, idén is májusban érkezett el az a pillanat, amikor a várost irányító grémium tagjai megismerhették a Gödöllő Hivatásos Tűzoltó-parancsnokság egy évvel korábban végzett tűzvédelmi tevékenységéről szóló beszámolót, amit május 22-én Szigeti Róbert tűzoltó alezredes, gödöllői tűzoltóparancsnok és Kristóf Sándor tűzoltó alezredes, a helyi katasztrófavédelmi kirendeltség vezetője terjesztett a városatyák elé.
A következő években 50-100 milliárd forint juthat a kerékpáros közlekedés fejlesztésére - közölte a kerékpározásért és az aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos egy október 7-i háttérbeszélgetésen. Révész Máriusz elmondta: a napokban a kerékpározás feltételeit javító több javaslatot is a kormány elé terjesztettek.
A kormány.hu oldalon megjelentek arról is szólnak, hogy Budapest városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettese, Szeneczey Balázs szerint a kerékpározás feltételeinek javítására 2018-ig több mint 8 milliárd forintot költenek majd Budapesten. Megvalósul, például, a Rákos-patak mentén a biciklivel végigjárható kerékpáros ökofolyosó is.
A már több éve érlelődő ötlet és elképzelés Gödöllőre nézve kedvező lehet, hiszen a Rákos-patak a város északi határában ered, és – Isaszeg, majd Pécel érintésével – a XIII. kerületnél folyik a Dunába. Úgy tudjuk, hogy a kerékpáros fejlesztésekre szánt uniós támogatásból csaknem 2,5 milliárd forint juthat a Rákos-patak menti bringaút megfelelő kiépítésére.