A gödöllői városvezetés tagjai november 20-i ülésükön felülvizsgálták és módosították a helyiadókról szóló önkormányzati rendeletet, ami 2026. január 1-jén lép hatályba. Az adónemek összegének emelését az önkormányzat gazdasági mozgásterének szűkülése, nevezetesen: a jórészt stagnáló bevételek és a növekvő kiadások közötti, főként az inflációnak köszönhető „rés” tágulása teszi indokolttá, valamint az, hogy van olyan adónem, aminek mértékéhez az elmúlt 5 (építményadó, telekadó, idegenforgalmi adó), illetve 10 évben (kommunális adó) nem nyúlt hozzá a képviselőtestület.
A Mészáros Csoport érdekeltségébe tartozó OPUS ENERGETIKA Csoport gödöllői központi gázhálózati elosztóraktárának átadásával új időszámítás kezdődött a kelet-magyarországi régió energiaellátásának logisztikai támogatásában. A 2.700 négyzetméteren, több mint 1,1 milliárd forintból megvalósult beruházás stratégiai jelentőségű mérföldkő a térség energetikai biztonságának fejlődésében. A november 20-án lezajlott átadón dr. Hankó Balázs, a Kulturális és Innovációs Minisztérium minisztere, valamint Konczné Kondás Tünde, az OPTESZ OPUS Zrt. vezérigazgatója is hangsúlyozta: az új fejlesztés hozzájárul az ország gazdasági erejének, emellett a térségi közösségek megtartó erejének növeléséhez is.
A következő években 50-100 milliárd forint juthat a kerékpáros közlekedés fejlesztésére - közölte a kerékpározásért és az aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos egy október 7-i háttérbeszélgetésen. Révész Máriusz elmondta: a napokban a kerékpározás feltételeit javító több javaslatot is a kormány elé terjesztettek.
A kormány.hu oldalon megjelentek arról is szólnak, hogy Budapest városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettese, Szeneczey Balázs szerint a kerékpározás feltételeinek javítására 2018-ig több mint 8 milliárd forintot költenek majd Budapesten. Megvalósul, például, a Rákos-patak mentén a biciklivel végigjárható kerékpáros ökofolyosó is.
A már több éve érlelődő ötlet és elképzelés Gödöllőre nézve kedvező lehet, hiszen a Rákos-patak a város északi határában ered, és – Isaszeg, majd Pécel érintésével – a XIII. kerületnél folyik a Dunába. Úgy tudjuk, hogy a kerékpáros fejlesztésekre szánt uniós támogatásból csaknem 2,5 milliárd forint juthat a Rákos-patak menti bringaút megfelelő kiépítésére.