Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Eddig tisztázatlan okból augusztus 18-án, a déli órákban egy 69 éves nő kerékpárjával le akart balra térni Isaszegen, a Dózsa György útról egy mellékutcába, azonban összeütközött a szemből érkező személyautóval. Az autó 37 éves vezetője az ütközés elkerülése érdekében elrántotta a kormányt és nekiment egy villanyoszlopnak. Eközben az autó felfutott a járdára és elsodorta az ott gyalogosan közlekedő 18 éves lányt. A baleset során mindhárom személy megsérült, őket a mentőszolgálat munkatársai a helyszínen ellátták. A gyalogost súlyos, életveszélyes sérülésekkel, a kerékpárost súlyos sérülésekkel, az autó vezetőjét könnyű sérülésekkel szállították kórházba. A baleset körülményeit a Gödöllői Rendőrkapitányság munkatársai vizsgálják.
Az MTI-hez eljutott hírek arról szóltak, hogy a fiatal lányt újraélesztették, és mentőhelikopterrel vitték kórházba. A katasztrófavédelem tájékoztatása szerint a műszaki mentést a gödöllői hivatásos tűzoltók végezték, akik első lépésként áramtalanították az összetört autót. Forrás: police.hu, MTI Fotó: Mihádák Zoltán