Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Újabb fontos találkozó várt az elmúlt héten a tabella 13. helyére visszacsúszott egyetemi formációra. Ezúttal Ürömön próbálkoztak meg a pontszerzéssel Nagy Béla tanítványai. A győzelemért többet tevő vendégek törekvéseit siker koronázta, ezáltal nagyon fontos három ponttal utazhatott haza a találkozó folyamán nem kevesebb, mint hat sárga lapot begyűjtött GEAC-SZIE alakulata.
Pest megyei II. osztályú bajnokság, Közép-csoport, 28. forduló: Ürömi SC – Gödöllői EAC-SZIE 1-2 (0-1) Gödöllői góllövők: Kapdebo Lóránd, Horváth Zsolt. A GEAC-SZIE csapata – 1 büntető pont levonása miatt – 31 ponttal, 60-73-as gólkülönbséggel a csoport táblázatának 13. helyezettje.