Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Április első vasárnapján Bringázz kékben Gödöllő! elnevezéssel tömegspot rendezvényt kínáltak a kerékpározás hódolóinak, akik a városi piacról vághattak neki a távnak. Az autizmus világnapja alkalmából lezajlott eseményt két gödöllői civil szervezet, a Diverzitás Alapítvány és a megalakulásának huszadik évfordulóját idén ünneplő Margita 344,2 Turisztikai és Sport Egyesült szervezete.