Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A napos, tavaszias idő beköszöntével – a hosszú téli pihenőt követően – egyre többen előveszik a motorkerékpárokat. Ez azonban számos veszélyt rejt magában, hiszen a motorosoknak vissza kell szokniuk a két kerékre, az autósoknak pedig fel kell készülniük a motorkerékpárok újbóli megjelenésére az utakon.
Az elmúlt évben a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság illetékességi területén 173 motorkerékpáros és 140 segédmotor-kerékpáros baleset történt, amiből 9 halálos kimenetelű volt. A balesetek megelőzése érdekében minden évben alaposan fel kell készülni és számítani kell a motorral közlekedőkre, akikre - kevés kivétellel – ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint az autóvezetőkre.
A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság motoros járőrei is megkezdték a felkészülést a szezonra. A műszaki szakemberek március végén negyvenegy rendőrmotort alaposan átvizsgáltak. Ellenőrizték – többek között – a lengéscsillapítót, a fék- és biztonsági berendezést, a gumiabroncsok profilmélységét, valamint a világítóberendezéseket is - írja a police.hu.