Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Letért az útról, majd egy fának csapódott egy BMW típusú személyautó október 26-án, az esti órákban a 3-as főúton, Aszód és Kerekharaszt között, a két települést összekötő úton. A gépkocsiban csak a 26 éves sofőr utazott, aki az ütközés erejétől a járműből kirepült, és olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette.
Az aszódi hivatásos tűzoltók – utasokat keresve – átvizsgálták a baleset környezetét, de további személyeket nem találtak. Áramtalanították a roncsot, majd biztosították a helyszínt. A műszaki mentés ideje alatt a gödöllői rendőrség munkatársai a főutat lezárták, a forgalmat elterelték – tájékoztatta hírportálunkat Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: PMKI Aszód Őrs