Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Pest megyei I. osztályú bajnokság, 8. forduló: Gödöllői SK – Nagykáta SE 1-0 (1-0)
Három elvesztett derbi után fontos összecsapás várt a gödöllői tizenegyre, amely hazai környezetben fogadta a megyei másodosztály Keleti-csoportjából bajnokként feljutott Nagykáta együttesét. Azzal együtt, hogy az első félidőben a vendégek voltak kezdeményezőbbek, a házigazdák szereztek gólt: a 33. percben, egy bal oldali szöglet utáni kapu előtt kavarodásnál Varga Bence eszmélt a leghamarabb, és a nagykátai hálóba juttatta a bőrgolyót. A térfélcseréig egyenlíthettek volna a vizitálók, ám Rácz Márk büntetőt védett, miután útját állta a jobb sarokba tartó labdának. A kihagyott tizenegyes a folytatásra kissé rányomta a bélyegét a darazsak kinézetére hasonlító mezben pályára lépett nagykátaiak teljesítményére: kevesebbet próbálkoztak, miközben teret adtak Szász Ferenc csapatának, amely – mivel kínálkozó lehetőségeit elpuskázta – a végső sípaszóig nem tudta növelni egygólos előnyét.
Nyolc forduló után a Gödöllői SK csapata 13 ponttal, 7-8-as gólkülönbséggel a tabella 10. helyét foglalja el. Következik: CSO-KI Sport – Gödöllői SK október 11., vasárnap 15 óra.