Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Motorkerékpáros gépkocsival ütközött Gödöllőn, a Dózsa György úton, szeptember 1-jén, a késő délelőtti órákban. A motoros az ütközés következtében súlyos sérüléseket szenvedett, őt a mentők kórházba szállították – tájékoztatta hírportálunkat Csámpai Attila. A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője hozzátette: a gépkocsiban csak a sofőr utazott, aki nem sérült meg a balesetben. A gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították a járműveket, megszüntették az üzemanyagfolyást, valamint biztosították a helyszínt. Az összetört motor elszállításáról a rendőrség gondoskodott. Fotó: PMKI Gödöllő HTP
Szemtanúk elmondása szerint a gépjármű vezetője a városközpont felől haladt a Dózsa György úton, és balra, ingatlana kapubejárója felé kanyarodott, amikor a szemből érkező, az előtte közlekedő autót viszonylag nagy sebességgel megelőző motoros – állítólag fékezés nélkül – nekiütközött.