Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Motoros és személyautó ütközött a 3-as főút 35-ös kilométerénél, Gödöllő közelében, augusztus 29-én, a délelőtti órákban. A balesetben a motoros súlyosan megsérült, őt a mentők kórházba szállították. A személyautóban utazók nem sérültek meg.
A gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították a járműveket és megszüntették az üzemanyagfolyást. A műszaki mentés ideje alatt félpályán rendőri irányítás mellett haladt a forgalom az érintett útszakaszon – tájékoztatta hírportálunkat Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: PMKI Gödöllő HTP